Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szybkie pociągi będą mogły zjeżdżać z linii KDP

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mg

Data publikacji:
05-10-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szybkie pociągi będą mogły zjeżdżać z linii KDP
Fot. MZC, commons.wikimedia.org, GFDL
Linia kolei dużych prędkości w Polsce ma zostać oddana do eksploatacji w 2020 r. Umożliwi ona szybkie przemieszczanie się pomiędzy Warszawą, Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. Możliwe będzie jednak zjeżdżanie składów KDP z dedykowanej dla nich linii i wjazd na konwencjonalną infrastrukturę kolejową.

Z tego względu, składy korzystające z linii kolei dużych prędkości, będą mogły docierać także do miasta takich jak Szczecin, Rzeszów czy Lublin.

- Zakładamy pełną zgodność wewnętrzną. Oznacza to, że pociąg podążający np. z Warszawy do Poznania będzie dalej mógł jechać po linii konwencjonalnej do Szczecina - tłumaczy Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe. Według wyliczeń PKP PLK, po zbudowaniu linii "Ygrek" i modernizacji CMK, czas przejazdu z Warszawy do Szczecina wyniesie 3 godziny 15 minut, ze stolicy do Rzeszowa - 3 godziny 30 minut, a do Białegostoku - 1 godzinę i 30 minut.

 

 

 

 

 

- Nie każdy pociąg kursujący na liniach konwencjonalnych będzie mógł wjechać na linię kolei dużych prędkości, ponieważ musiałby być wyposażony w system ETCS, natomiast każdy pociąg KDP będzie mógł wjechać na dowolną linię kolejową w Polsce. Takie jest założenie a priori. Linia „Y” nie będzie odseparowana technicznie od reszty sieci - podkreśla Szafrański.

 

Ile za KDP?

 

Budowa linii KDP będzie kosztownym przedsięwzięciem. Ostatnio PKP PLK rozpisały przetarg na sporządzenie analizy możliwości zrealizowania tej inwestycji we współpracy z kapitałem prywatnym. Jakie będą jednak koszty budowy? Polskie Linie Kolejowe szacowały je na ok. 20 mld zł. W branży pojawiły się jednak informacje, iż konsorcjum z hiszpańskim Idomem jako liderem przekazało zarządcy infrastruktury, że koszty wyniosą ok. 35 mld zł i to bez infrastruktury wjazdowej do Wrocławia i Poznania oraz tunelu w Łodzi.

 

Prezes Szafrański dementuje te doniesienia. - Bez tunelu w Łodzi, wjazdu do Poznania i Wrocławia, szacunkowy koszt budowy linii KDP to 19 mld zł, a ze wspomnianymi elementami – 21 mld zł - informuje. - Chodzi o koszty budowy samej linii kolei dużych prędkości. Koszty zakupu taboru szacuje się na ok. 4 mld zł - wyjaśnia szef PKP PLK.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5